NOVINKY

Ako využiť štatistiky na tvorbu lepšieho contentu na Facebooku

Ak sa chystáte spravovať akýkoľvek firemný profil na Facebooku, určite viete, že atraktívny obsah je „must have“. Nezabúdajte však, že na dosiahnutie skutočného úspechu je dôležité pozerať sa naň aj spätne. Pravidelné reporty stránky, príspevkov a kampaní vám pomôžu efektívne viesť úspešný profil zohľadňujúci preferencie publika.

Prečo sú štatistiky dôležité?

Štatistiky vám poskytujú cenné informácie o sledovateľoch a ich správania sa na vašom profile. Zistíte, aký obsah má najviac zobrazení, s akými príspevkami najviac interagujú a kedy sú na sociálnej sieti najviac aktívni. Samozrejme, pri získavaní a analýze výsledkov je dôležité myslieť na stanovené ciele. Nie vždy ním musia byť interakcie alebo zobrazenia. Preto je potrebné získané dáta vždy porovnávať s očakávanými cieľmi.

Kde začať? 

Primárnym zdrojom informácií o firemnej stránke je „Facebook Insight“ v nástroji Business Manager. Dostanete sa tu k metrikám, ktoré hovoria, ako sa darí vášmu profilu aj jednotlivým príspevkom za vybrané časové obdobie. Ak budete vedieť tieto metriky správne interpretovať, môžete úroveň firemného profilu neustále posúvať na vyššiu úroveň a prispôsobovať publiku vašu social media stratégiu.

Dosah (Reach) a interakcie (Engagement) príspevkov 

Dosah a interakcie sú základnými metrikami, podľa ktorých zistíte, ako príspevky oslovili vašu cieľovú skupinu. Povedia vám, či obsah tvoríte kvalitne, zaujímavo a efektívne. Ideálne, samozrejme, je, ak miera dosahu a interakcií stúpa. Ak klesá, treba to napraviť. 

Ako zvýšiť dosah a interakcie príspevkov? 

Každému profilu môže pomôcť niečo iné. Publikujte príspevky, ktoré majú hodnotu, a venujte pozornosť tomu, aké typy a témy príspevkov zvyšovali dosah na vašom profile doteraz. Vyskúšajte do vášho content plánu zakomponovať video, praktické rady či zaujímavé štatistiky. Viac sa venujte kreativite vizuálov a obmedzujte v nich dlhé texty, ktoré všeobecne dosah na Facebooku znižujú. 

A čo interakcie príspevkov? Tie môžete zvýšiť jednoduchou formou súťaží alebo anketami, ktorými sa zároveň užívateľom viac priblížite. V štatistikách jednotlivých príspevkov si vyhodnoťte, čo na vašom profile fungovalo najviac, a tvorte tento typ príspevku opakovane. Preferencie príspevkov však budú primárne závisieť od demografického zloženia publika.

Spoznajte svoje publikum na základe demografických údajov

Ak chcete oslovovať aktuálnych aj potenciálnych fanúšikov čo najlepšie, uvedomte si, že každá skupina má svoje preferencie. Demografické údaje vám odhalia vek a pohlavie publika, vďaka čomu si lepšie určíte cieľovú skupinu a prispôsobíte jej tón komunikácie, ako aj estetiku príspevkov. Starší čitatelia ocenia informačné a sentimentálnejšie príspevky. Mladším ponúkajte hravý a neformálny obsah založený na aktuálnych trendoch. 

Geografické údaje vám pomôžu cieliť vaše kampane na jednotlivé lokality. Môžete tak zvýšiť návštevnosť predajní alebo využívanie vašich služieb v určitých regiónoch či efektívnejšie zaujať potenciálnych partnerov.

Využite silu času 

Všímajte si, v akých časoch bola miera angažovanosti vašich fanúšikov najvyššia. Ak zistíte, že ich aktivita stúpa napríklad vo večerných hodinách, naplánujte si podľa toho aj publikovanie ďalších príspevkov. Môžete vďaka tomu zvýšiť ich organický dosah. 

Porovnajte sa s konkurenciou

Viete, že Facebook Insight ponúka možnosť porovnať váš profil s konkurenciou? Tento nástroj sa nazýva „Benchmarking“ a pomôže vám identifikovať vaše slabé stránky. Má vaša konkurencia väčší počet sledovateľov alebo interakcií príspevkov? Preskúmajte ich profil a zistite, čo konkurenti robia inak. Ako so svojimi fanúšikmi komunikujú? Aké vizuálne prvky využívajú? Učte sa aj na chybách menej úspešných značiek. Vaša konkurencia môže byť zároveň vašou inšpiráciou.

Na záver

Bez ohľadu na to, či tvorbu firemného profilu iba spúšťate alebo vediete už vybudovaný profil, spätná analýza jeho výsledkov bude pre vás vždy zásadná. Hoci môžete svoju tvorbu považovať za zaujímavú, očakávania vašej cieľovej skupiny môžu byť iné. Vďaka štatistikám zistíte jej preferencie, vďaka čomu si efektívne rozšírite publikum a udržíte to, ktoré ste si už získali.

crossmenu linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram