NOVINKY

Ako získať pozornosť ľudí na sociálnych sieťach? Tu je 7 overených tipov

Pozornosť ľudí je najvýznamnejšia komodita marketingu a upútať ju na sociálnych sieťach je v preplnenom digitálnom svete čoraz ťažší oriešok. Obzvlášť, keď ide o značku, ktorá sa u ňu musí deliť s konkurenciou. Pritom ide o základný predpoklad k tomu, aby sa z potenciálneho zákazníka stal aj kupujúci, ktorý značke prinesie zisky. Prinášame vám preto 7 užitočných tipov, ako aj napriek množstvu obsahu na sociálnych sieťach zažiariť a ukradnúť si tak to najcennejšie - pozornosť.
1.Myslite ako vaše publikum
Marketér sa občas musí prezliecť za psychológa, aby pochopil, čo má pre publikum hodnotu a aký obsah od značky očakáva. Vo všeobecnosti platí, že publikum by sa malo s ním stotožniť. Musí jednoducho zapadnúť do jeho sveta. S tým úzko súvisí aj výber sociálnych sietí. Darmo totiž investujete čas a financie do tvorby podcastov, ak vaše publikum v živote nepočulo o Spotify.

Vžite sa do svojho publika a skúste to pretaviť aj do komunikácie s nimi. Či už prostredníctvom komentárov pod príspevkami, alebo interaktívnych stories. Veľa sa pýtajte na ich názor. Pomôže vám to nielen budovať s nimi vzťah ale aj priniesť zaujímavé insighty, ktoré môžete ďalej využiť pri komunikácii vašej značky. Navyše tým zvyšujete počet interakcií a dosah príspevkov. Good deal, nie?
2.Vzbuďte emóciu a zvedavosť
Každý spotrebiteľ, aj keď sa snaží rozmýšľať racionálne, občas podľahne emóciám. Správnym hraním na emócie zákazníkov dosiahnete nielen úspešnú kampaň, ale najmä vzťah k značke do budúcna. Za výborný spôsob sa považuje napríklad storyteling. Vytvoriť autentický príbeh s posolstvom, prepojený so značkou je efektívny spôsob, akým dosiahnuť svoje dlhodobé ciele.

Jedna z emócii, ktorá dokáže udržať pozornosť zákazníkov na sociálnych sieťach je zvedavosť. Ľudia sú jednoducho od prírody zvedavé tvory a keď dokážete u nich vzbudiť túžbu dozvedieť sa viac, máte vyhraté. Na vzbudenie zvedavosti máte len pár sekúnd, čiže prvá veta zohráva veľmi dôležitú úlohu. Skúste napríklad vety ako:
TAJOMSTVO (OBSAH PRÍSPEVKU)...
AKO DOSIAHNUŤ (POŽADOVANÝ VÝSLEDOK)?
DOKÁZALI BY STE (ŠOKUJÚCA VEC)? MNE SA TO PRÁVE PODARILO...
Keď už ste v ľuďoch vzbudili zvedavosť, nasleduje ďalší krok - túžba. Docieľte, aby túžili vyskúšať váš produkt či službu. Ako? “Čarovné” slová ako zdarma, neobmedzene, extra, bonus, výsledky, profit...často dokonale fungujú
Zdroj: Facebook,  https://www.facebook.com/business/news/value-of-storytelling-on-facebook
3.Buďte autentický
Hard-sell už dávno nie je trendy a nepredáva ako v minulosti. Nasilu tlačené produkty a ich benefity do každého príspevku skutočne nie je cesta. Okatú reklamu už spozná každý používateľ. Skúste byť radšej autentický. Bavte sa s vašim publikum ako s ľuďmi. Keď kamošovi opisujete nový mobil, ktorý ste si kúpili, tiež nezačnete bezhlavo vymenúvať jeho parametre. Skôr mu poviete, ako vám uľahčil život a prečo je lepší ako ten starý.

Pre väčšiu autenticitu majte na pamäti, že sociálna sieť je o ľudoch. Preto na nich nezabudnite ani vo svojich príspevkov. Vaši sledovatelia budú oveľa lepšie reagovať, keď vo vašom feede budú reálne tváre, ľudí, ktorí stoja za vašou značkou, ako keby bol plný produktov.
4.Skúšajte rôzne formáty
Nie všetky príspevky budú mať rovnaký úspech, čo je pochopiteľné. Jedinou cestou, ako zistiť, čo na vaše publikum funguje, je skúšať, testovať a vyhodnocovať. Minulý rok (2020) sa stalo najčastejšie používaným formátom video. (HubSpot) Ak ste dali videu šancu, ale nedosahovalo požadované výsledky, nevzdávajte to. Pridajte k videu titulky! Až 85 % videí na Facebooku si jeho užívatelia pozerajú bez zvuku. (Digiday)

Najdôležitejšou pridanou hodnotou využitia videa na sociálnych sieťach je podľa výskumu „Stav Video Marketingu pre rok 2021“ generovanie tzv. leadov – potenciálnych zákazníkov, ktorí majú záujem o produkty či služby.

Krátke videá môžu výborne fungovať vo formáte Reels. V podstate ide o neplatenú reklamu, ktoré sa šíria organicky a Instagram ich pretláča ľuďom, ktorí váš profil nesledujú.
5. Maličkosti, ktoré zavážia
Dobre vyplnené BIO, označovanie lokality, či správne zvolené hashtagy. Maličkosti, ktoré ale môžu posunúť váš Instagram profil na nový level. Ak budete označovať navštevované miesta, je veľmi pravdepodobné, že sa sledujúci cez ich stránky dostanú aj na tie vaše. V BIO nezabudnite použiť kľúčové slová, ktoré sú pre vašu značku relevantné. Ak je to možné, uveďte kľúčové slovo aj vo svojom mene. Tieto triky ťa posunú na vyššie pozície.

Nezabudnite na hashtagy, pomocou ktorých dokážete príspevok dostať k ľuďom, ktorých daná téma zaujíma. Podľa výskumov môžu zvýšiť úspešnosť postu až dvadsaťkrát. Všetko ale s mierou. 20 hashtagov k jednému príspevku nie je potrebných. Odporúčanie samotného Instagramu sú 3 - 5 hashtagov. Môžete s vymyslieť vlastný relevantný hashtag, ktorý bude príspevok vystihovať, alebo použiť hashtagy, ktoré publikum pozná a sleduje ich. Pokojne miešajte najpoužívanejšie hashtagy s menej známymi. Dôležité je aj ich umiestnenie. Zabudnite na komentáre, hashtagy patria do príspevku. Ak teda nechcete prísť o dosah z vyhľadávania.
6.Komentáre
Konkurencia nemusí ihneď znamenať nutné zlo a niečo, proti čomu musíte bojovať. Váš konkurent má pravdepodobne podobnú cieľovú skupinu ako vy a to sa dá ľahko využiť. Vďaka konkurencii dokážete strhnúť na seba pozornosť a prilákať tak nových sledovateľov na svoj profil. Ako na to? Komentáre. Áno, skutočne základná funkcia sociálnych sietí, ktorú mnoho značiek podceňuje.

To, aký štýl komunikácie zvolíte je na vás. Môžete napríklad pochváliť konkurenta, že pridáva zaujímavý obsah, alebo pridať trefný vtipný komentár. Rozpútať pod príspevkom diskusiu svojim pohľadom na vec takisto nemusí byť zlý nápad, avšak pozor, aby váš komentár nevyznel útočne. Konkurent si ho môže vyložiť ako hejt, rovnako ako jeho publikum. Preto opatrne. Samozrejme, zabudnite na strojené šablóny a žobranie o follow. Skúste to ľudsky, individuálne a zaujímavo.
7.Recyklujte
Ak už ste zistili, aké príspevky a témy vaše publikum najviac bavia, nie je na škodu ich zrecyklovať. Ich opätovné zazdieľanie vám pomôže zaplniť vaše sociálne siete obsahom, ktorý funguje. Nemyslíme tým úplne CTRL+C a CTRL+V. Inšpiruj sa obsahom a ideou starého príspevku a adaptujte ju na novú platformu, alebo zmeňte jeho formu. Každá sociálna sieť je niečim špecifická, preto zabudnite na identické príspevky napríklad naprieč Facebookom a Instagramom.
crossmenu linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram