V roku 2020 už nie je otázkou či, ale aký účet mať na Instagrame. Aby ste sa dokázali lepšie odlíšiť od konkurencie a vyťažili z tejto platformy čo najviac, prinášam niekoľko rád, vďaka ktorým si vybudujete INSTA účet s pevným základom.
Facebook, Messenger, WhatsApp a na 4. mieste Instagram – to sú 4 najsťahovanejšie mobilné aplikácie dekády. Všetky patria pod
Facebook.
Postovať je ľahké, no je pre koho? Overte si to ešte predtým, než spustíte komunikáciu. Instagram je najviac obľúbený u vekovej skupiny od 18 do 34 rokov a darí sa tu najmä profilom, ktoré sa orientujú na koncového zákazníka, teda e-shopy a profily, ktoré budujú imidž značky.
Vďaka prepojeniu Facebooku s Instagramom dokážete spustiť reklamu na Instagrame pod hlavičkou Facebooku a vyskúšať si tak Instagram „nanečisto“. Jednoducho tak otestujete, či by bol váš produkt atraktívny aj pre INSTA prostredie.
Pomocnú ruku podávajú aj # - mnoho webstránok či online nástrojov dokáže rýchlo a zdarma zanalyzovať popularitu konkrétnych hashtagov. Zistíte tak, či by bol hashtag vyhľadávaný a akú by mal potenciálnu konkurenciu.
Portál www.metahashtags.com analyzuje množstvo postov s konkrétnym hashtagom za hodinu a priemerný počet lajkov a komentárov k top postom s použitím daného #.
Pred spustením komunikácie vždy majte plán. Vytýčte si dlhodobé i krátkodobé ciele, zadefinujte základnú komunikačnú ideu značky, navrhnite layout a stanovte si komunikačný koncept - to všetko so zreteľom na cieľovú skupinu a vaše ciele.
Ak si nie ste istí, či to zvládnete, alebo potrebujete nezaujatý pohľad na svoj biznis, nebojte sa osloviť agentúru, ktorá pre vás ušije stratégiu či komunikačnú ideu na mieru.
Nikdy netreba zabúdať na to, že na Instagram denne pribudne viac ako 250 miliónov(!) kusov nového obsahu. Vaša komunikačná idea by vás teda nemala iba odlíšiť od konkurencie, ale taktiež zabezpečiť, aby ste sa nestratili v záplave nových príspevkov.
Nebojte sa byť inovatívni, atraktívni a moderní. Budú vaše posty vyzerať ako obálka časopisu? Super! Nekonečná mozaika? Krása! Postupný prechod farieb na nástenke? Sem s tým! Príďte s niečím, čo tu ešte nebolo, a opäť – nezdráhajte sa pritom osloviť profesionálov.
Nástenku @austriabetonwerk redizajnujeme doslova tvárnicu po tvárnici.
Obzvlášť sa rátajú nezvyčajné nápady - zvierací influencer či personifikovaný produkt pomáha obľúbiť si produkty na základe emócie, ktorú si follower k danému produktu alebo značke vytvorí.
https://www.instagram.com/bee_nfluencer/?hl=sk
Francúzskemu profilu @bee_nfluencer sa vďaka včele-influencerke úspešne darí šíriť osvetu o úbytku včiel na svete a dôležitosti ich ochrany.
Pre @natures_beta_glucan sme vytvorili influencera zo samotného produktu.
Nebudeme si klamať, algoritmus Instagramu je drsný. Nové príspevky sa zobrazia iba približne 10 % followerov a bez dostatočného engagementu si vaše posty len ťažko vydobyjú prvé priečky newsfeedu.
Zamerajte sa preto na zvýšenie engagementu svojho profilu. Posty a stories s veľkým množstvom srdiečok, komentárov či vzhliadnutí sú vyhodnocované ako kvalitný content. Instagram sa ich preto snaží prezentovať ešte vyššiemu počtu užívateľov, čím sa posuniete vyššie v newsfeede.
V tandeme s engagementom by mala ísť primeraná aktivita profilu - reagujte na príspevky iných biznis profilov alebo influencerov, pozor však na rôzne mimoinstagramové nástroje, ktoré využívajú spambota, za ktorého IG udeľuje shadowban (váš profil bude viditeľný iba pre aktuálnych followerov, profil teda prestane rásť).
Nedajte sa opiť rožkom a ponuky na zaregistrovanie 10- či 100-tisíc followerov na váš profil s hrdosťou odmietnite. Aj keď mať množstvo followerov nikdy nie je na škodu, takýto veľký prírastok na vašom profile pomýli algoritmus Instagramu. Vaše obsahy budú v konečnom dôsledku vyhodnotené ako spam. Výsledok? 10-tisíc followerov a 5 lajkov na príspevku.
Vystavajte svoj biznis profil na kvalitných organických followeroch.
Ako teda na followerov? Buďte trpezliví a followerov zbierajte postupne. Aj keď je to beh na dlhú trať, oceníte, že organickí followeri sú aktívnejší, lojálnejší a ochotnejší kúpiť si váš produkt.
Prírastok followerov môžete urýchliť napríklad súťažami, spoluprácou s influencermi, ktorí prinesú konverzie, či kreatívnymi reklamnými kampaňami.
A rada odo mňa? Zostaňte verní sami sebe a zachovajte si konzistenciu, aj keď si pre Instagram vytvoríte odľahčenejšiu komunikačnú ideu. Aby zákazník v e-shope nedostal niečo iné, než mu sľuboval Instagram.:-)