PR kampane od našich klientov často vyžadujú naozajstné odhodlanie prezentovať svoju značku – to poznajú všetci, ktorí sa, či už dobrovoľne, alebo dobrovoľne nasilu, museli postaviť pred kameru a s rozvahou odpovedať na otázky moderátorky alebo moderátora. Ako takúto skúsenosť zvládnuť bez ujmy? Po dosiahnutí niekoľkých stoviek mediálnych výstupov v takmer všetkých regionálnych aj celoslovenských televíziách (z ktorých niektoré uvidíte nižšie) vám prinášame rady, ktoré považujeme za kľúčové.
Vaša účasť v televízii nebude na každodennom poriadku. V priemere pri media lobbingu dosiahnete 3 až 12 mediálnych výstupov pred kamerami ročne. Televízny výstup vás teda reálne môže čakať každý druhý až tretí mesiac.
Každá relácia má svoj timing, takže pripravovať si dve A4 s odrážkami hlavných bodov, ktoré chcete prezentovať, je zbytočné, pretože poviete akurát to, čo si prečítate na konci papiera, a stratíte sa v okamihu, keď sa vás spýtajú na niečo, čo na papieri nemáte. Priemerná dĺžka televízneho príspevku kolíše od päť do dvadsať minút, pričom v tomto čase sú započítané napríklad aj ilustračné zábery.
Váš outfit nemusí nutne tvoriť oblek alebo kostým – teda pokiaľ nejdete do diskusnej relácie o politike. Ľuďom, ktorí sa na vás dívajú v televízii, je bližšia prirodzenosť než strojenosť – a je jedno, či sa to týka vášho vyjadrovania alebo vášho oblečenia. Samozrejme, ak ide o právnickú tému, roztrhané rifle neprichádzajú do úvahy, ale rozprávať o novom trávniku v uhladenej košeli, ak sa v nej necítite príjemne, nie je najlepšie riešenie.
Pomôcky sú vždy vítané. Vždy! V prípade, že trpíte stresom, pomôžu vám pri vyjadrovaní. Divákom navyše pomôžu s predstavivosťou, vďaka čomu lepšie pochopia prezentovanú tému. Môžu to byť vaše produkty, grafy, kniha, čokoľvek, o čo sa dokážete oprieť aj v rozprávaní.
Nestresujte! Divák je v téme laik, nie je dôležité očariť cudzími výrazmi, odbornosťou či zložitými vetnými konštrukciami. Ak idete do televízie ako respondent k danej téme, viete o nej dosť. Hovorte len o tom, v čom ste doma. Ak vás otázka prekvapí, priznajte to, nie je potrebné vedieť reagovať na všetko.
Na záver: ak pristupujete k účinkovaniu v televízii zodpovedne, obráťte sa na odborníkov. Dobrá PR agentúra vám za 10 minút dá správny mediálny tréning tak, aby ste sa videoprezentácie svojej značky viac nebáli.