NOVINKY

Čo musíte vedieť v roku 2023 o LinkedIn, ak spravujete firemný profil?

Žijeme v ére sociálnych sietí, podnikanie sa výrazne mení a úspech značiek je čoraz viac závislý od schopnosti efektívne komunikovať so svojimi cieľovými skupinami. A LinkedIn je jednou z najvplyvnejších a najrozšírenejších profesionálnych platforiem, ktorá ponúka firmám obrovské množstvo príležitostí.

Aký obsah by ste mali publikovať na firemný LinkedIn?

Úspech na LinkedIne závisí do veľkej miery od kvality a relevancie obsahu, ktorý na túto sociálnu sieť pravidelne postujete. LinkedIn je platforma zameraná na profesionálny rozvoj a obchodné vzťahy,  preto je dôležité, aby firemné profily poskytovali hodnotný obsah, ktorý oslovuje ich cieľovú skupinu a jej záujmy. Ako na to?

1. Vytvorte ambasádorov svojej značky

Významnou stratégiou na LinkedIne je budovanie spojenia medzi korporátnym profilom a osobnými profilmi jej zamestnancov. Ideálne je, ak sú to lídri spoločnosti, ktorí sú aktívni na LinkedIne a majú hodnotný osobný profil, ktorý pomôže budovaniu povedomia o značke a posilňuje jej dôveryhodnosť.

2. Nebojte sa v obsahu pochváliť

Získané ocenenia svedčia o úspechu vo vašom odvetví. Keď tieto ocenenia zdieľate na LinkedIne, dávate zreteľný signál, že vaša spoločnosť je oceňovaná a relevantná. Ďalším dôležitým prvkom, ktorý sa oplatí zdieľať, je rast. Keď prezentujete dáta o obrate alebo o rozšírení na nové trhy, ukazujete, že vaša firma je dynamická a má potenciál na ďalší úspech.

Okrem toho výročia a míľniky ponúkajú príležitosť osláviť úspechy a pripomenúť si pretrvávajúcu hodnotu celej spoločnosti. Navyše to umožňuje prezentovať vašu kultúru a hodnoty, čo vytvára emocionálnu väzbu so značkou, ktorú reprezentujete.

3. Publikujte v správny čas

Aj ten najlepší obsah stráca svoju hodnotu, ak si ho nemá kto prečítať. Preto je dôležité venovať pozornosť časovému harmonogramu samotných postov. Posledné štúdie a analýzy ukazujú, že ideálny čas na publikovanie na LinkedIne je od utorka do štvrtka, v čase od 8:00 do 11:30. Počas týchto dní je väčšia pravdepodobnosť, že si váš obsah všimne väčší počet užívateľov, pretože sú aktívnejší a viac angažovaní. Vaše príspevky budú mať väčšiu šancu na zobrazenie, čím sa zvyšuje šanca získania interakcií aj sledovateľov.

Načo by ste si mali dávať pozor pri správe firemných profilov?

Sociálne siete sa neustále vyvíjajú, a tak sa môže veľmi ľahko stať, že to, čo fungovalo včera, už vám, žiaľ, dnes nefunguje. Aj z tohto dôvodu správa firemného profilu vyžaduje vašu ostražitosť a zodpovednosť. Predídete tak potenciálnym chybám a negatívnemu dojmu. Načo je potrebné ešte myslieť?

1. Napísali ste do profilu všetko?

Nedostatočne vyplnený profil na LinkedIne môže spôsobiť potenciálnym fanúšikom (respektíve zákazníkom) problémy pri vyhľadávaní vašej značky. Myslite na to, že ak nezverejníte dôležité informácie o svojej firme a jej službách, môžete rýchlo stratiť príležitosť zaujať a získavať nových klientov bez toho, aby ste o tom vedeli. Zabezpečte, aby boli všetky kolonky o značke vyplnené a  nezabúdajte na pravidelnú aktualizáciu týchto údajov. Nezabudnite ani na logo.

2. Fotografia vyhráva

Zapamätajte si jedno – postovanie bez vizuálov je nezaujímavé a dlhodobo môže znížiť vaše dosahy. A keďže je LinkedIn profesionálna sociálna sieť, nezabúdajte ani na infografiku.

3. Nesnažte sa ušetriť čas.

LinkedIn nie je Instagram a nemá ani rovnakú cieľovú skupinu či ciele. Preto rozhodne neodporúčame kopírovať obsah z jednej sociálnej siete značky na druhú. Firemný profil na LinkedIne by mal mať za každých okolností profesionálny tón a jazyk, ktorý je v súlade s vaším segmentom. Vyhnite sa používaniu neformálnych výrazov, skratiek, slangu a taktiež nadužívaniu emotikonov.

Ako poraziť algoritmus?

V neposlednom rade… Na LinkedIne existuje niekoľko faktorov, ktoré ovplyvňujú dosahy príspevkov, na základe ktorých dokáže táto platforma predpovedať relevantnosť vášho obsahu pre publikum a následne ho podľa toho zobrazovať. Ako však zariadiť, aby váš krvopotne napísaný príspevok nespadol do pomyselného priečinku spam, ale aby sa ďalej šíril?

crossmenu linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram