NOVINKY

Dotknú sa zmeny na Instagrame aj vás?

Instagram predstavil počas posledných dvoch mesiacov viacero noviniek, ktoré prinesú používateľom niekoľko nových možností, ako interagovať s publikom, no zároveň zmenia algoritmus a dotknú sa niektorých firemných účtov, ale aj influencerov.

Najnovšie vyhlásenie Adama Mosseriho (Head of Instagram), ktoré informovalo o uprednostňovaní originálneho obsahu predtým repostovaným, skrýva v sebe viacero noviniek. Poďme sa teda pozrieť na to, čo to vlastne znamená.

Instagram aktuálne pracuje na vytvorení kľúčových faktorov, ktoré by dokázali odfiltrovať repostovaný obsah na Instagrame a algoritmus by ho vyhodnotil ako menej relevantný. Vyzeralo by to nasledovne.

Prezdieľavate obsah z rôznych fanpage? Tento prípad sa dotýka zrejme lifestyleových magazínov, účtov publikujúcich módne trendy, jedlo či iný obsah, kde sa na fanpage koncentrujú len fotky a videá publikujúce obsah, ktorý vytvoril niekto iný.

Foto zdroj: Shopify

Publikovali ste príspevok na svojom Facebook účte alebo YouTube kanáli či niekde inde? Ak sa rozhodnete opätovne príspevok zazdieľať na Instagrame, nebude ho považovať za originálny (pokiaľ máte účty prepojené, či pod rovnakými kontaktnými údajmi).

Publikujete viacero príspevkov, reels či stories s rovnakou osobou? Aj tento faktor by mohol byť kľúčový pri vyhodnocovaní originality.

Repostujete príspevok a stories v rovnakom či podobnom čase, ako ho publikoval niekto iný? Instagram bude evidovať aj tento faktor.

Rovnako by ste sa mali vyhnúť hashtagu „repost“.

Algoritmus bude naďalej považovať za relevantné posty, reels a stories tie, s ktorými ste v minulosti interagovali, či strávili pri nich viac času. Zobrazovaný vám bude tiež obsah, ktorý má viac interakcií a je v súlade s vašimi záujmami.

SÚ NAOZAJ HASHTAGY KĽÚČOM K ZVÝŠENIU DOSAHU?

Prieskum spoločnosti Socialinsider, ktorá analyzovala viac ako 75 miliónov príspevkov zverejnených v jednom roku, ukázal, že počet hashtagov v poste nemá priamy vplyv na dosahy a impresie. V štatistike môžete vidieť, že neexistujú významné rozdiely medzi impresiami príspevkov s minimálnym počtom hashtagov a príspevkov s veľkým množstvom hashtagov.

Ak už ich používate vo väčšom množstve, mali by ste voliť také hashtagy, ktoré budú relevantné pre vaše publikum podľa oblastí záujmu. Vaši potenciálni sledovatelia sa tak možno dostanú k vašej fanpage prostredníctvom dohľadávania tém na Instagrame pod kľúčovými – komunitnými hashtagmi.

Foto zdroj: Socialinsider
HROZÍ POKLES ZOBRAZENÍ A DOSAHOV PRÍBEHOV

Zmena rozhrania stories skomplikuje život zrejme predovšetkým influencerom... Instagram testuje v posledných týždňoch zobrazovanie len prvých troch stories. Všetky nasledovné budú mať len malú výzvu v ľavom hornom rohu obrazovky prostredníctvom buttonu „Zobraziť všetko“. Aktuálne rozhranie tak môže zapríčiniť, že séria viacerých stories by mohla byť úplne prehliadnutá.

Foto zdroj: Instagram Claudia Flannery

Instagram však priniesol v rozhraní stories aj pozitívne návrhy na zmeny. Interagovanie s príbehmi bude možné zrejme už aj formou videí. Aktuálne sa testuje.

Foto zdroj: Social Media Today
NAŠE ODPORÚČANIA

Ak chcete udržať pozornosť vo svojich stories, dajte svojim sledovateľom možnosť byť ich súčasťou. Vytvárajte obsah, s ktorým budú chcieť interagovať. Ankety, kvízy, otázky... Vytvárajte obsah, ktorý bude unikátny.

Ak chcete byť naďalej vidieť a „nestratiť sa v algoritme“, komentujte, lajkujte, interagujte s obsahom iných používateľov, ukladajte a nezabúdajte označovať osoby, ale aj lokality. Používajte v postoch len tie hashtagy, ktoré sú relevantné pre vašu cieľovú skupinu a potenciálnych sledovateľov.

Foto zdroj: Instagram Pharma_4_beauty
Foto zdroj: Instagram Pharma_4_beauty
Foto zdroj: Instagram Pharma_4_beauty
Foto zdroj: Instagram advertising_mag_icians
Foto zdroj: Instagram natures_pre_zdravie

Algoritmus Instagramu uprednostňuje aktuálnosť, preto si naďalej sledujte aj čas publikovania contentu. Z prieskumov platformy Hootsuite, do ktorých bolo zapojených 30 000 postov publikovaných firmami rôznych veľkostí a zamerania vzišlo, že najlepší čas na postovanie je streda o 11:00. Polovica týždňa a polovica dňa „za nami“ si zrejme zaslúži oddych. 🙂

Ďalej sú to pondelok 11:00, piatok o 14:00 a nedeľa o 19:00. Nezabudnite však brať do úvahy individuálne faktory. Je vašou cieľovkou študent? Sedí práve v škole? Alebo je to dospelý a má v piatok o 14tej poobednú prestávku pri káve? Pokiaľ ste marketér tak vám je jasné, že myslieť „out of the box“ je dôležité vždy a všade. 🙂

Zdroje:

Social Media Today,

Shopify,

Socialinsider,

Newsfeed.cz,

HubSpot,

Hootsuite

crossmenu linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram