Svet marketingu je dynamickým miestom, kde na to, aby ste prežili, potrebujete vedieť inovatívne myslieť, budovať dôveryhodnosť a zároveň si udržať náskok pred konkurenciou. Ako to, že si dve mega úspešné značky ako McDonald a Coca-Cola neustále držia svoj silný branding a vždy stoja na vrchole marketingovej revolúcie? A akú úlohu v kampaniach zohrávajú ich sociálne médiá?
McDonald's sa vždy snažil reagovať na aktuálne dianie na trhu i vo svete tak, aby to využil vo svoj prospech. Jednou z úspešných kampaní bola – Spolu, aj keď od seba. Brazílsky McDonald's počas pandémie oddelil oblúky v každom svojom logu, čím apeloval na dôležitosť sociálnej dištancie a zároveň na možnosť vyzdvihnutia objednávok autom.
Hold k Medzinárodnému dňu žien vzdal McDonald's v roku 2018 tak, že na jeden deň otočil svoje logo hore nohami, teda z písmena “M” sa stalo “W” ako akronym slova women (ženy). Zmenil to na všetkých sociálnych sieťach, ako aj na obaloch produktov. Jednoduché, trefné a jednodnaznčne niečo, čo stojí za zmienku.
Zodpovedne sa zachovali aj pri téme životného prostredia. Keď boli v roku 2021 zakázané v EÚ jednorázové plasty, posledná várka poslúžila na výrobu piatich originálnych lavičiek, ktoré zdobia pobočky na Slovensku.
McDonald's si za roky pôsobenia získal rôzne typy ľudí s rôznymi túžbami a pri rôznych príležitostiach vďaka svojej komunikácii a budovaniu dôvery. Taktiež tým, že reagoval na aktuálne dôležité témy vo svete a prepojil ich so svojím marketingom. Rovnako ako potešia rodiča s dieťaťom v sobotu ráno, uspokoja aj manažéra na služobnej ceste na letisku či skupinu mladých ľudí neskoro večer.
Jedna z najznámejších značiek sveta neustále dokazuje, že si prvenstvo v rebríčku najobľúbenejších nealkoholických nápojov zaslúži nielen pre produkty, ktoré ponúka, ale aj pre marketingové kampane. Práve tie sa stali symbolom kreativity a dokázali, že Coca-Cola vie reagovať na aktuálne trendy, čím si udržuje silné spojenie so svojimi zákazníkmi.
“Podeľ sa o radosť! Coca-Cola, ty a …“ – Kampaň, ktorá začala v roku 2011 v Austrálii a priniesla revolúciu v spôsobe, akým značka oslovovala svojich zákazníkov. Zdanlivo jednoduchý nápad nahradiť ikonické logo Coca-Cola na fľašiach a plechovkách menami ľudí sa stal virálnym fenoménom celkom všade. Okrem toho, že táto kampaň personalizovala produkt, aj povzbudila spotrebiteľov, aby ho zdieľali s priateľmi či rodinou. To spôsobilo dlhodobý rozruch, kedy ľudia hľadali svoje mená na plechovkách s kolou a uverejňovali ich na sociálnych sieťach. Na Facebooku sa dokonca vytvorila aplikácia s virtuálnou personalizovanou plechovkou, ktorú mohli používatelia posielať svojim blízkym. Podľa marketingovej spoločnosti Econsultancy sa vďaka tejto kampani zvýšila návštevnosť Coca-Cola Facebook fanpage až o 870 %. Personalizácia a podpora medziľudských vzťahov sa tak stali kľúčovým aspektom tejto kampane.
V roku 2014 Coca-Cola ukázala, ako dokáže využiť svoje globálne postavenie a podieľať sa na riešení sociálnych problémov. V Dubaji, kde pracuje mnoho zahraničných robotníkov ďaleko od svojich rodín, Coca-Cola vytvorila päť špeciálne navrhnutých telefónnych búdok, ktoré im umožňovali telefonovať domov výmenou za vrchnáky z fliaš Coca-Cola. Týmto jednoduchým, no silným gestom, značka nielenže umožnila pracovníkom spojiť sa s ich blízkymi, ale tiež posilnila svoj obraz ako značky, ktorá skutočne spája ľudí a prináša šťastie do ich životov.
V roku 2021, keď sa svet zastavil kvôli pandémii, vytvorila Coca-Cola kampaň „Otvorení lepšiemu“. Cieľom tejto kampane bolo, aby sa ľudia aj napriek zlej situácii pokúsili myslieť pozitívne a vážiť si každodenné maličkosti. Coca-Cola upravila dizajn svojich plechoviek a fliaš, kde namiesto svojho ikonického loga zobrazila rôzne odkazy a predsavzatia ako „Už nikdy nebudem brať svojich priateľov ako samozrejmosť“ alebo „Sľubujem, že sa budem viac usmievať” v nadväznosti na to, že celý svet nosil rúško. Kampaňou tak Coca-Cola ukázala, že sa stále vie prispôsobiť podmienkam danej doby a zároveň podporiť ľudí v ťažších časoch.
Všetky tieto úspešné kampane ukazujú, že k vybudovaniu silnej značky je dôležité nielen reagovať na aktuálne dianie, ale aj vytvárať emocionálne spojenia so zákazníkmi. Inšpirovať sa môžeme tým, ako tieto globálne značky prepojili svoje posolstvá s hodnotami, na ktorých záleží. Snažte sa vytvárať kampane, ktoré budú rezonovať s publikom a vybudujú trvalé vzťahy so značkou. Odmenou vám bude publicita v rámci všetkých dostupných kanálov.
Zdroje fotiek: