Alebo lepšie – kedy postovať? Skoro ráno, pred obedom alebo je najlepší čas na zdieľanie obsahu podvečer? Sú Vianoce a sviatky v pravidlách schedulovania odlišné?
Tieto a podobné otázky si kladú nielen digitálni profíci, ale aj obyčajní ľudia, ktorí chcú, aby sa ich obsah dostal k čo najširšiemu publiku a zožal tak väčší úspech ako zvyčajne. Špecialisti na túto problematiku robia každoročne množstvo štúdií a analýz, aby prišli na to, kedy je skutočne ten najlepší čas vypustiť svoj príspevok z konkrétneho segmentu do sveta. Existujú však aj všeobecné odporúčania, a to, že keď publikujete naozaj zaujímavý príspevok s relevantným obsahom, bude sa zdieľať niekoľko dní a dosiahne veľký „reach“ aj v prípade, že ho neuverejníte v ten správny čas. Iný faktor je napríklad cielenie vášho príspevku, jeho vzhľad a formát.
Kým niektoré zdroje uvádzajú ako najlepší čas na prispievanie pracovné dni v čase od 9. ráno do 3. hodiny poobede, iné zas hovoria o konkrétnom dni, a to o strede medzi jedenástou a jednou hodinou poobede. Ráno je vhodné, pretože ľudia po prebudení alebo pred prácou zavítajú na sociálne siete, a taktiež v čase obeda, keď si počas pauzy pozrú feed a skontrolujú, čo je nové.
Správny čas na prispievanie je veľmi individuálny. Aj keď môžu byť tieto analýzy pre vás východiskové, mali by ste vedieť, že s rôznym publikom sa mení aj vhodnosť času na postovanie. Kedy je ten ideálny čas pre vás, zistíte podľa štatistiky aj na svojom informačnom paneli, ktorý ponúka business účet na Facebooku. Tam uvidíte, kedy sú vaši fanúšikovia najaktívnejší, a podľa toho si môžete naplánovať postovanie príspevkov.
Pozor by ste si mali dať aj na témy, ktoré sú vaším obsahom. Kým pre technologický sektor sa za najlepší čas považuje streda desať hodín ráno, s témami týkajúcimi sa zdravia a kozmetiky získate väčší engagement v piatok od deviatej ráno do štvrtej poobede.
Vo všeobecnosti však platia údaje v infografike.
Dnes sa táto sociálna sieť zaraďuje medzi najpopulárnejšie na svete a je preto logické, že ľudia na nej trávia stále viacej času. Je známe, že algoritmus na Instagrame sa často mení, a preto uspieť na tejto platforme je čoraz ťažšie. Chce to správnu stratégiu. Buď môžete príspevky publikovať ako väčšina vašej konkurencie, alebo si zvoliť inú časť dňa, kedy je síce online menej užívateľov, ale zase je publikovaných aj menej príspevkov. Rovnako ako na Facebooku však platí, že všetko je individuálne a závisí od obsahu, ktorý publikujete, a od vášho publika. Organizácie, ktoré sa zaoberali výskumom najvhodnejšieho času na publikovanie, prišili, samozrejme, s rôznymi výsledkami. Je však jasné, že chybu neurobíte ani v jednom dni v týždni. Vo väčšine štatistík však figurovala streda ako najlepší deň na postovanie, a to v čase obeda. V piatok sa ľudia zapájajú na Instagrame najviac a majú väčšiu tendenciu lajkovať a komentovať. Počas víkendu sú zas vhodné neskoršie hodiny okolo šiestej až siedmej večer. Najlepší spôsob je, keď si vo svojom business účte v sekcii sledujúcich sami pozriete, kedy sú vaši fanúšikovia najaktívnejší, a podľa toho si zvolíte tú správnu stratégiu a čas na postovanie svojich príspevkov.
Deň a čas nie sú jediné faktory, ktoré v tejto problematike zohrávajú rolu. Dôležitým aspektom je aj ročné obdobie a sviatky.
V zime nás zaplaví tma oveľa skôr a ľudia tak majú tendenciu tráviť svoj čas viac doma za počítačom alebo s telefónom v ruke. Máme preto väčšiu voľnosť ohľadom času „sharovania“ príspevkov a náš obsah sa dostane k viacerým ľuďom ako počas letného víkendu, kedy, pochopiteľne, väčšina trávi svoj čas inak ako na sociálnych sieťach. Obdobie, kedy sú však ľudia opäť zaneprázdnenejší aj v zime, sú Vianoce a pár dní pred nimi. Správny čas na postovanie by ste si mali premyslieť hlavne na Štedrý deň. Je potrebné zobrať do úvahy, že ľudia sú poobede zamestnaní prípravou štedrej večere, potom samotnou večerou a po nej rozbaľovaním darčekov. Najvhodnejší čas na zdieľanie vianočných prianí alebo iných príspevkov je teda v čase medzi deviatou ráno a jednou hodinou poobede. Rovnako sú na tom večerné hodiny od ôsmej do približne desiatej večer.
Ideálny čas na postovanie prakticky neexistuje, pretože je veľmi individuálny. Na čo by ste však mali dbať, je kvalita vášho zdieľaného obsahu, jednotný štýl príspevkov a pravidelnosť. Preto sa nebojte experimentovať a analyzujte. ☺
https://blog.hubspot.com/marketing/best-times-post-pin-tweet-social-media-infographic
https://sproutsocial.com/insights/best-times-to-post-on-social-media/