NOVINKY

Proces schvaľovania reklám na Facebooku odhalený!

Nezáleží na tom, či spravujete profil výhradne svojej firme alebo sa venujete sociálnym sieťam viacerých klientov. Každý z nás už niekedy zažil situáciu, pri ktorej Facebook zamietol sponzorovanie príspevku, ktorý na prvý pohľad neporušoval základné pravidlá, ako je nevhodný, urážlivý, klamlivý obsah alebo násilie. Podľa čoho však Facebook hodnotí váš príspevok?

Všetko sa to začína hneď po publikovaní obsahu, ktorý chcete sponzorovať a ktorý Facebook musí skontrolovať.

Obsah samotnej reklamy

Váš príspevok po pokuse o sponzorovanie prechádza podrobnou kontrolou, pri ktorej sa Facebook zameriava na inzerované produkty, obrázky a texty, vložené odkazy, na koho je reklama zameraná a celkový súlad s pravidlami a zásadami Facebooku.

Kvalita reklamného účtu

Po tomto kroku prichádza na rad váš reklamný účet – ako dávno bol zaregistrovaný, pre koho a v akej krajine, aká je reklamná história účtu alebo či existujú obmedzenia zobrazovania reklamy na Facebooku.

Cieľová stránka

Tretí bod sa zameriava na posúdenie, či vaša Facebook reklama ponúka zvolenému publiku skutočne to, čo je vo Facebook inzercii. Či obsahuje všetky potrebné informácie a, naopak, či neobsahuje zakázané prvky. Ak váš účet alebo stránka pravidelne porušuje pravidlá komunity, Facebook môže zablokovať sponzorovanie príspevkov alebo dokonca pozastaviť váš účet! Aby ste podobným problémom predišli, dôležité je si podrobne naštudovať pravidlá komunity, ktoré nájdete na tomto odkaze: https://www.facebook.com/policies_center/

Najdôležitejšie je posúdiť vhodnosť obsahu príspevku. Z našich skúseností sa rozhodne oplatí vyhýbať nasledovným témam:

- politika, prípadne zakomponovanie politicky činnej osoby

- sociálne problémy (ekológia, ekonomika, rasizmus)

- špeciálne kategórie reklám, ktoré treba manuálne nastaviť, napríklad pracovné ponuky

- nenávistné prejavy a násilie

- zobrazovanie tabaku, drog, hazardu, pôžičiek, falšovania dokumentov

- call to action v príspevku (je pritom jedno, či ide o like, komentár, zdieľanie)

- príliš veľa textu vo vašej grafike

- nahlásenie vášho príspevku používateľmi

- porušenie autorských práv

- šírenie klamlivých informácií

- falošný účet alebo identita profilu

Step by step návod, ako situáciu vyriešiť

Hoci sa tomuto problému snažíme všetci vyhnúť, kde-tu nastane situácia, v ktorej musíme tejto neželanej situácii čeliť. Pokiaľ čakáte overený postup na riešenie problému, musíme vás sklamať. Situácia je v každom prípade príliš špecifická na jednoznačný postup, no aj napriek tomu vám vieme aspoň sčasti priblížiť, čo vás čaká.

1. Prvým krokom je zistiť príčinu zablokovania reklamy. Prejdite do správcu reklám, vyberte obmedzený reklamný účet a pozrite sa na sekciu „podpora pre firmy“. Následne kliknete na „výber účtu“ a tam nájdete informácie o dôvodoch obmedzenia a aj následné kroky, ktoré môžete urobiť.

2. Napríklad, ak bol reklamný obsah označený ako problematický, môžete sa pokúsiť odstrániť ho žiadosťou o dodatočnú kontrolu obsahu. Ďalším možným dôvodom môže byť nedostatok finančných prostriedkov na účte, ktorý jednoducho vyriešite jeho doplnením.

3. Občas môže byť obmedzený spôsob, akým sa zobrazujú reklamy, alebo sa vyžaduje dvojfaktorová autentifikácia. V takom prípade ju stačí jednoducho potvrdiť.

Nakoniec postupujte podľa inštrukcií na obrazovke, ktoré sa môžu líšiť v závislosti od typu porušenia. Po odstránení príčiny blokácie bude reklamný účet znovu odoslaný na kontrolu a ak ste odstránili všetky problémy, reklamy na Facebooku by mali opäť fungovať. Držíme vám palce!




crossmenu linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram