Podľa prieskumu spoločnosti Median SK z roku 2022 si prvú pozíciu v čítanosti slovenských denníkov drží Nový Čas s 13 % čítanosťou, nasleduje Plus jeden deň so 6 % čítanosťou. Tieto informácie dobre ilustrujú obľúbenosť bulváru u nás.
Bulvárne informácie sú a budú súčasťou celého mediálneho sveta. Šokujúce nadpisy, pohľady do súkromia známych ľudí, konflikty... Preto je dôležité bulvár zaradiť aj do medialistu vašej PR komunikácie.
Kontroverzné témy a senzácie
Žijeme v digitálnom svete, v ktorom sú médiá prítomné a PR je neoddeliteľnou súčasťou marketingovej stratégie každej značky. Keď sa ale PR začne využívať v bulvárnych médiách, hra sa trošku mení. Bulvárne médiá totiž majú svoje špecifiká. Ich cieľom je osloviť čo najširšie publikum a pritiahnuť čo najväčšiu pozornosť. Zameriavajú sa na kontroverzné témy, hľadajú senzácie, ale aj príbehy obyčajných ľudí, v ktorých sa uplatňuje silný emocionálny náboj. Vytváranie zaujímavého obsahu pre bulvár je preto trochu iná káva.
Emócie, emócie a opäť emócie
Základným a prvým krokom pri produkcii tém pre bulvár je dobrá znalosť publika, ktoré sa snažíte osloviť. Výhodou je, že bulvár má zvyčajne širokú čitateľskú základňu skladajúcu sa z rôznych sociálnych vrstiev a vekových skupín. Ďalším dôležitým a základným prvkom je výber správnej témy. Exkluzívne rozhovory s celebritami, pikantné odhalenia, konflikty a emócie! To je presne to, čo bulvár vyhľadáva pre svojich čitateľov. A to je presne to, čo musíte ponúknuť. To, čo môže byť dobrý obsah pre seriózne médiá, môže byť pre bulvár iba „suchý“ text bez emócie, bez nápadu, bez pridanej hodnoty... Viete vytvoriť tému, ktorá je zaujímavá, nápaditá, kontroverzná a čitateľsky príťažlivá? Tak ste na dobrej ceste.
Pochopte bulvárny jazyk
Ak chcete, aby sa vaša téma stale pre bulvárne médiá zaujímavá, majte na pamäti, že formát a štýl má svoje zásady. Potrebujete krátke a stručné vety, pútavý nadpis a tiež kvalitný obrazový materiál. No aj keď je zámerom prilákať pozornosť a vzbudiť záujem čitateľov, je dôležité dodržiavať profesionalitu a nešíriť nepravdivé informácie. Dôveryhodnosť je predsa dôležitým aspektom a aj bulvár má jasne stanovené hranice, za ktoré nie je ochotný zájsť.
Vysoká čítanosť bulváru nie je senzácia
Na záver sa žiada povedať, že vysoká čítanosť bulváru nie je žiadna senzácia. Dáva ľuďom to, čo vyhľadávajú, navyše v dostupnej a rýchlo stráviteľnej podobe. Takáto kombinácia ľudí láka dostatočne aj na to, aby za ňu zaplatili. Podľa abcsr.sk sa v marci 2023 predalo celkovo 36 201 výtlačkov Nového Času. A to je slušné číslo, ktoré potvrdzuje, že bulvár by mal mať v PR komunikácii svoje miesto.
Ako vytvoriť tému atraktívnu pre najčítanejšie (bulvárne) médiá
- vyberte zaujímavú tému, ktorá upúta široké publikum
- jazyk, ktorým píšete, musí byť čo najjednoduchší
- vyhnite sa komplikovaným vetným konštrukciám
- lákavý titulok je to, čo bulvár chce a potrebuje
- pútavý úvod článku
- brnknite čitateľom na emócie
- aktualizačný moment alebo nová informácia sa píše hneď v úvode, aby čitateľa prilákala